Femke Gyselinck is een danseres en choreografe uit Brussel. Ze studeerde af aan P.A.R.T.S. in 2006. Na haar studies werkte ze als freelance danseres bij Eleanor Bauer, Andros Zinsbrowne, Esther Venrooy. Ze nam deel aan het Solo Commissioning Project van Deborah Hay in 2007. Van 2010 tot 2018 werkte ze als artistiek assistente van Anne Teresa De Keersmaeker/Rosas. Ze werkte als outside eye voor Alexander Vantournout, Karel Burssens, Andros Zinsbrowne.
In haar eigen werk legt Femke zich toe op het relateren van expressieve bewegingen aan tekst/muziek in combinatie met een gedurfde maar nederige performativiteit. In 2017 werkte ze samen met haar broer, Lander Gyselinck, een drummer, voor Flamer. Samen met Romina Lischka, de bekende gamba-speler, maakte ze Lachrimae of Seven Tears op de muziek van John Dowland & Annelies Van Parys en L'Echo Du Danube op de muziek van Johannes Schenck. In 2019 werkte ze samen met muzikante Liesa Van der Aa voor het stuk Play. Ook in 2019 creëerde ze samen met Bryana Fritz & Jasmin Gins Posada het stuk Pigmalion, met muziek van Rameau en live uitgevoerd door Apotheosis Orchestra.
In 2020 ging Moving Ballads in première, in 2021 werkte ze opnieuw samen met Liesa Van der Aa & One Trick Pony en tekende ze voor de choreografie van Court of Choice part II: ENTRE-CÔTES, en in 2022 ging maakte ze Letters 2 Dance, een creatie van eigen hand.
Femke is lid van het docententeam van P.A.R.T.S., geeft les aan de Performance-bacheloropleiding van Kask/HoGent, en is sinds 2023 vaste artiest bij GRIP.