Weronika Zielińska-Klein (PL) heeft een MA in Artistiek Onderzoek van de Universiteit van Amsterdam en een BA in Beeldende Kunst van de Willem de Kooning Academie in Rotterdam (RUAS). Sinds 2012 runt ze Upominki, een projectruimte gevestigd in haar ouderlijk huis in Rotterdam, voorheen bekend als Guestroom. In haar artistieke praktijk onderzoekt Zielińska-Klein verschillende curatoriële strategieën, waarbij de nadruk ligt op de concepten geschenk en gastvrijheid.
Gebaseerd op het feministische discours, duikt haar werk in het moederlijke in de hedendaagse kunst en theorie, zoals besproken in het proefschrift van Deirdre M. Donoghue aan de Universiteit Utrecht, Instituut voor Cultureel Onderzoek, en in Ingepaste Bodies; Kunst, design, moederschap (red. Charles Reeve, Rachel Epp-Buller. Bradford: Demeter Press, 2019).
Momenteel bekleedt ze sinds 2019 de functie van Autonomous Practices Leader en is ze onderzoeksdocent aan de Willem de Kooning Academie. Ze is actief betrokken bij Ph.D. onderzoek aan de Amsterdamse School voor Heritage, Memory, and Material Culture, Universiteit van Amsterdam, gericht op matricentrische feminisme, kritische zelforganisatie en autonomie.