De KOE is nog niet klaar met het midden. Daar waar in Beckett Boulevard het midden werd gezocht, proberen we het in HelloGoodbye juist te ontlopen. We zoomen deze keer in op het aankomen en vertrekken van mensen. Het stuk wordt enkel opgebouwd met aankomst- en vertrekscènes uit Russische en westerse literatuur aangevuld met eigen teksten.
Zijn we opgelucht ergens aan te komen alleen omdat we ergens anders konden vertrekken? Welk verleden nemen we mee, en welke bagage laten we achter? Wat geven we daarover prijs tijdens een ontmoeting? Hoelang mag een begroeting duren voor het geen begroeting meer is maar een gesprek? En hoelang mag het afscheid duren voor we de indruk geven dat we nergens naartoe gaan? Waarom blijven we zo graag in de hal als we aankomen? Waarom kunnen de mensen die hun jas aan doen om weg te gaan maar niet vertrekken? Zijn ze bang om ergens anders aan te komen?
HelloGoodbye is een komedie zonder midden, maar een plek waar het kwadraterend begint en eindigt met vertrekkende mensen die aankomen en aankomende mensen die vertrekken.
Want niemand blijft.